سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوروزه بازدید وبلاگ 2000 نفر رو هم رد کرده! اینا کین؟ چین؟! وجود خارجی دارن آیا؟!پوزخند تعداد بازدید با نظرات نمیخونه!باید فکر کرد

این کوچولو برا خودمون

اینم بردم خونه ی مامان بزرگم واسه دورهمی. همه که خیلی دوستداشتن.

من تو این دسر از تخم مرغ استفاده نکردم. به جاش نشاسته شو بیشتر مصرف کردم. یکم با از بین بردن بوی تخم مرغ تو دسرای نشاسته ای مشکل دارم! شایدم ما زیادی حساسیم!

موادلازم:

نشاسته: 7 ق غ تقریبا"‌سرپر. زیاد کله قندی نه!

شیر: 4 لیوان

آب: 1 لیوان

نسکافه ی حل شده تو یکم از شیر: 1 ق غ

شکر: 2 لیوان

وانیل: کمی

کره: اندازه ی دوتا انگشت!

****************

بیسکوئیت پتی بور : 3 بسته

موز خرد شده: 2 عدد

تهیه:

شیرو نشاسته رو باهم مخلوط میکنیم تا گلوله ای نمونه. نسکافه و شکرم اضافه و مخلوط میکنیم.

آب رو هم میریزیم و میذاریم رو حرارت و مدام هم میزنیم تا به غلظت برسه. اگه دیدم خیلی سفته آب یا شیر اضافه میکنیم. ولی این میزان که گفتم مناسبه.

انقدی هم میزنیم تا رد همزن رو کرم بمونه. وقتی به غلظت دلخواه رسیدیم وانیل و کره رو اضافه و مخلوط میکنیم.

موادو میذاریم کنار از داغی بیفته. موز رو خرد میکنیم میذاریم کنار دستمون. تو یه ظرف که میخوایم توش دسرمونو درست کنیم کیسه فریزر میندازیم. یه ردیف بیسکوئیت میچینیم.از موادمون که از داغی افتاده با قاشق میریزیم روشون و پهن میکنیم. موزم میچینیم روش. موز خیلی مهمه که باشه. اگه نباشه دسرمون چنگی به دل نمیزنه.

این کارو ادامه میدیم تا لایه ها پربشن.ردیف آخر بیسکوئیته. بعد سرکیسه رو میبندیم و یه ظرف دیگه برای انسجام میذاریم رو دسر. البته باید درنطر بگیریم که ظرفمون بزرگتر نباشه. چون رویی که میاد روش تمام بیسکوئیتارو پخش و پلا میکنه.

خب این دسر میره تو یخچال به مدت یه روز.

روز بعد دسرو با کیسه از ظرف خارج میکنیم.لبه های نامناسب کارو با چاقو میگیریم. و تزئین میکنیم!

*من یه مقدار از دسرم باقی موند. اونو با یه قاشق خامه ی فرم گرفته که تو فریزر داشتم مخلوط کردم.( اگه دسر دراثر سردشدن گلوله بود اونو ازصافی ردمیکنیم.)

با پالت روی کیکها پحش کردم. البته یه لایه ی نازک. گذاشتم تو یخچال و رفتم کمی شکلات رنده کردم. از یخچال خارج کردم و باقاشق شکلات رو روی کیکها پخش کردم و دوباره گذاشتم تو یخچال و روشم یه ظرف گذاشتم تا بوی یخچال نگیره.

روی کیک رو هم نزدیک سرو میوه گذاشتم و بردم!

 

 

 






تاریخ : یکشنبه 93/6/2 | 4:47 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار