سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شارلوت دسریه که یه بیس نونی باید داشته باشه و یه کرم. این کرم میتونه یه دسر ژلاتینه باشه یا یه کرم ساده. از این پودینگای آماده هم میشه استفاده کرد.

منظور از دسر ژلاتینه دسری که زیاد شل و آبکی نباشه. کمی غلظت داشته باشه مثل دسرایی که خامه و پنیرخامه ای زیادی داخلشون هست.

پودینگ نباید شل و آبکی باشه باید کمی سفت تر برش داشت.

من چون پودرژلاتین نداشتم از کرم پاتیسیر استفاده کردم. این کرم ترکیبش با موز خوشمزه ست. تنهایی چنگی به دل نمیزنه!چشمک

بیس اصلی نونیش هم رولت هست و لیدی فینگر. ولی تو سرچی که تو سایتای خارجکی کردم دیدم که از بیسکوئیت و رولفر و حتی نون کرپ استفاده کردنوااااای

 

میخواستم لیدی فینگر درست کنم ولی حوصلم نکشید!شوخی از این کارمم خیلی خوشحالم! چون از کیک اسفناج استفاده کردم که واقعا" مزه ی دسرم رو محشر کرد. اون عطر هلش با ترکیب کرم پاتیسیر و عطر خوب موزو تیکه های گردو خیلی محشرش کرددهنم آب افتاد  با آب آناناسی که ترش کردمدهنم آب افتاداون تیکه های اسفناجم که توش معلوم بود خوشگلترش کرد!شوخی برای تزئینشم که کاسه ی شکلاتی استفاده کردم تیکه های شکلاتم خیلی خوشمزه ش کرددهنم آب افتاد

موادلازم:

کیک اسفناج

کرم پاتیسیر

موز حلقه شده

گردوی خرد شده

آب آناناس

تهیه:

 کیک اسفناجمو که درست کردم ریختم تو دوتا قالب شیفون. یکیشو که خوردیم یکیشم تیکه کردم به صورتیکه تو عکس مشخصه و گذاشتم تو ظرفای دردارو فرستادم تو فریزر تا روز موعود جالب بود

2 روز قبل از سرو :

یه ظرف مناسب گرد رو انتخاب کردم و توش یه پلاستیک تمیز انداختم.جوری که خوب ظرفو بپوشونه.

موزو گردو و آب آناناس رو دم دست گذاشتم.

دور ظرفم رو کیک چیدم جوریکه خوب کنارهم باشن.کف رو هم چیدم جوری که اصلا" فضای خالی نمونه. جاهاییم که خالی بود کیکو تیکه کردم و جاساز کردم.

با آب آناناس کل کیک هارو تر کردم. نمیخواستم خیس بشه فقط در حد مرطوب شدن.

رفتم و کرم رو درست کردم. چون این کرم باید بلافاصله استفاده شه وگرنه سفت میشه.

کرم که اماده شد یه لایه ی نازک ازش رو ریختم رو کیکا. سریع روش موزو گردو و یه لایه دیگه موز چیدم و باقی کرم رو روش دادم. (کرمم کمی سفت شد. گرمش نکردم دیگه. فقط اون آب آناناسی که از مرطوب کردن کیکا باقیموندو ریختم توش و هم زدم تا کمی شل شه. تقریبا" 3-4 قاشق بود آب آناناسم)

گذاشتم کنار تا از داغی بیفته دسرم بعد پلاستیکو بالاسرش جمع کردم جوری که تماس نداشته باشه. و سرشو با نخ بستم. فرستادمش تو یخچال برای دوروز که خوووووووووووووب جابیفته.

روزیم که میخواستم سرو کنم آروم شارلوتمو با کیسه ش بلند کردم. گره ش رو باز کردم و  و آروم با سلام و صلوات هلش دادم تو ظرف سرو! دورشم یه روبان خوشجل بستم و تموووووووووم.

از این همه کار و زحمت بیشتر هدفم بستن روبان دور کارم بودجالب بودجالب بودجالب بود

 

 

 

کرم پاتیسیر:

 

کرم پاتیسیر دو تا دستور داره. یکی توش آرد داره با نشاسته. یکیم توش  فقط نشاسته داره. من اونیو که نشاسته داره رو ترجیح میدم. چون لطیف تره!

موادلازم:

نشاسته ی ذرت: 2 ق س سرپررر

شیر: 1 لیوان

تخم مرغ: 1 عدد

شکر: 150 گرم   --------- اگه با کیک شیرینی استفاده میکنین میزان شکر رو کم کنین. دلو میزنه. تا 100 گرمم خوبه

کره: 1 ق م

وانیل: نوک  ق چ

تهیه:

شیرو نشاسته رو با هم مخلوط میکنیم تا خوب حل بشه.تخم مرغم میزنیم تا از لختگی در بیاد.

تخم مرغ و شکرو به شیر اضافه کرده میذاریم رو حرارت کممممم و مدام هم میزنیم تاقوام بیاد و سفت بشه. برای این دسر من میخواستم سفت باشه پس تا جایی هم زدم که کمی رد همزنم روش بمونه. البته سنگ نشه!

بعد از رو حرارت برمیداریمو کره و وانیلو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کره آب شه. بلافاصله استفاده میکنیم. چون بمونه سفت میشه.

 

 






تاریخ : چهارشنبه 93/5/15 | 4:32 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار