سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این دستورو از روزمنو برداشتم فکرکنم.  اون ساده بود من زعفرونیش کردم. ما دیگه به کیکای طعم دار عادت کردیم برا همین تو همه ی کیکام باید یه مزه ای باشه!

اشتباهیم که کردم این بود که تو قالب طرح دار ریختم مایه رو. توقالب یه تیکه باید ریخته بشه. میبینین که کیک داغون شده!!!! به هزار زحمت درش آوردم

موادلازم:

تخم مرغ: 2 عدد

شکر: 1 پیمانه

بکینگ پودر : 1 ق چ

کره: 50 گرم (من مارگارین زدم)

وانیل: نوک ق چ

آرد: 1 و 1/4 پ سرخالی

شیر: 1/2 و 1/8 پ

زعفران

تهیه:

شیرو کره رو میذاریم رو حرارت  تا کره آب شه و شیر کمی بجوشه. از رو حرارت برمیداریم تا از داغی بیفته من اینجا زعفرونو ریختم توش.

فرو رو 180 گرم میکنیم.

تخم مرغا رو با وانیل 5 دیقه خوووووووووب میزنیم تا کف کنه و حجمش 2 برابر بشه. شکرو کم کم اضافه میکنیم و با همزن میزنیم تا غلیظ شه و کرم مانند.

آردو بکینگ پودرو با هم مخلوط میکنیم و الک میکنیم رو مواد تو دو مرحله و هربار بکم با همزن میزنیم تا گلوله نداشته باشه. شیرو کره رو به مایه اضافه کرده درحد مخلوط شدن با همزن میزنیم.

داخل قالب کاغذروغنی میندازیم و مایه رو میریزیم. مایه شله.

نیم ساعت تا 35 دیقه میذاریم تو فر.






تاریخ : چهارشنبه 93/2/3 | 4:37 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار