سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبلا" آموزششو داشتم ولی بازم مینویسم با تغییراتی که دادم! ایندفعه خیلی خیلی خوشمزه بود!

موادلازم:

بادمجون متوسط: 4 عدد

سیر تازه پوره شده: نصف بوته (میگم تازه چون فسقلین نسبت به سیر کهنه!)

نعنا خشک: 1 ق غ

گردوی نیم کوب: 7عدد (حتما نیم کوب!)

پیاز : 2 عدد درشت + 1عدد متوسط روبه کوچولو

گوجه ی رنده شده:1 عدد کوچولو

ماست: 4 ق غ سرپر (ما کشک دوسنداریم ماست میریزم)

آب: 1 فنجان

روغن مایع

نمک فلفل سیاه زردچوبه

تهیه:

بادمجونارو پوست گرفتم ورقه کردم نمک زدم و دوساعتی گذاشتم تا کامل تلخیش گرفته شه. بعد دوساعت شستم گذاشتم کنار آبش بره.

پیازای درشتو خلال کردم و تفت دادم تا سرخ بشن. نمک و زردچوبه م زدم.گذاشتم کنار.

اون یدونه پیازی  که گفتمو رنده ی ریز زدم و سرخ کردم و گوجه ی رنده رو هم با کمی نمک اضافه کردم و تفت دادم تا حالت خمیری بگیره.گذاشتم کنار.(اینو برای تزئین درست کردم ولی داخلشم زدم که خیلی خوشمزه ش کرد!)

بادمجونا رو چون وقت نداشتم خشک کنم چلوندمپوزخند و تو تابه ردیفی چیدم و گذاشتم با یه قاشق روغن سرخ شه. در تابه رو هم گذاشتم تا هم مغزپخت بشن هم سرخ. اینجوری رنگ غذامون روشن میشه و روغن کمیم مصرف میشه.چون زیادم سرخ نمیشن غذا مزه تلخی نمیده.

سیرپوره شده رو تو شیر جوشی که روغنش داغ شده اضافه کردم و یه وریش کردم تا روغن لبه ی ظرف جمع شه. یکم بمونه تا کمی سرخ شه و رنگ بگیره . بعد برداشتم گذاشتم کنار.(روغن زیادی نمیخوایم!)

کمی روغن ریختم تو همون شیرجوش و باز کجش کردم  تا داغ شه و نعنارو اضافه کردم و زودی از رو حرارت برداشتم.

بادمجونارو پشت و رو کردم و گذاشتم اونطرفشم سرخ شه.

سرخ که شدن روش آب ریختم و گذاشتم با حرارت کم بپزه. بهش فلفل سیاه هم اضافه کردم.

آبش که کشیده شد با گوشتکوب لهش کردم و بهش پیازداغ و سیرداغ و نعناداغ و گردو رو اضافه کردم و یه تفت مختصر دادم. اون پیازگوجه ای رو هم 1/4 ازشو برداشتم و به موادم اضافه کردم. آخرسرم که ماست رو اضافه کردم و یه تفت کوچیک دادم که ماست به خورد غذا بره.






تاریخ : دوشنبه 93/1/25 | 3:0 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار