سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین تجربه ی پنیری من در نصف شب!!!شوخی

موادلازم:

شیرپرچرب خام: 4 لیوان

ماست خامه ای: 1 قاشق غذاخوری

آبلیموترش تازه: 3 ق غ

نمک: 4  قاشق مرباخوری

تنظیف یا پارچه ی توری

آبکش

ظرف بزرگ!

تهیه:

شیرخام رو گذاشتم رو حرات ملایم تا آروم بجوشه و پاستوریزه بشه. وقتی مطمئن شدم پخته حرارت رو متوسط کردمو گذاشتم به حالت سر رفتن برسه.

اون حالت که ایجادشد آبلیمو وماست رو اضافه کردم و یه هم زدم تا دلمه هارو ببینم! گذاشتم یه 5 دیقه م بجوشه و دلمه ها کامل ایجادشه.

توری تمیزو تو آبکش پهن کردم زیرش یه ظرف بزرگ گذاشتم. محتویات قابلمه رو ریختم توش تا آبش بره.

سر توری رو بقچه کردم و یه ظرف دیگه زیر آبکش گذاشتمو یه چیز سنگین روش میذاریم که من هاون گذاشتم تا آب اضافی پنیر گرفته بشه.تقریبا" نیم ساعت تا 45 دیقه.

اون آب پنیریم که بدست اومد تا داغه با نمک مخلوط کردم و گذاشتم خنک شه. توش یکمم زیره ریختم تا بو نده!

موقع دلمه صاف کردن میتونیم توش مزه ی دلخواهمونم بریزیم.

خب اون 45 دیقه که گذشت آروم توری رو از پنیر جداکردم و برشش زدم و گذاشتم تو اون آب پنیر و رفت تو یخچال تا امروز صبح!

خیلی تجربه ی خوبی بود! شاید یه روز ماستم زدم!پوزخند

 

 

 






تاریخ : چهارشنبه 92/12/14 | 3:26 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار