سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دهنم آب افتاددهنم آب افتاددهنم آب افتاد

اووووووووف دهنم کف کرد از بس نوشتم! حالا خدایی به دردکسی میخوره من اینهمه مایه میذارم تمام نکاتو مینویسم؟ هرروز اینهمه بازدید ولی دریغ از یه نظر که یکی بگه اره خوب شد بد شد چیشد! چقد خوانندگان خاموش داریم ماشالا!!!!

 

 

*مرسی از رعنا ی عزیز تو روزمنو که تمام تجربه هاشو در اختیار ما میذاره . حیف که یه مدته رفته. ایشالا زودی برمیگرده. منم سعی میکنم تمام نکات رو بنویسم. هم نکات رعنا جون. هم نکات خودمو!

اینم یذره کار میبره ولی خب ارزششو داره. یه 4 ساعتی باید براش وقت گذاشت. عوضش لذت بخشه! آدم دیگه فکرمیکنه میتونه یه قنادی بزنه جالب بودجالب بودجالب بود

بازم نیاز به ترازوی دیجیتال داریم.

این نون پایه ی نون رولت هم هست.

خمیر من زیاد پف نکرد. فکرکنم تخم مرغام کوچولو بود. تخم مرغا باید درشت باشه. یا باید 6 تا تخم مرغ استفاده میکردم. البته در حدخونگی خیلی خوب بود دیگهپوزخند. البته سینیمم یه سانت از اونی که تو دستور گفته بود کوچیکتر بود. سینی 35*45 که مال من 34* 44! ولی فکرکنم همین 5 تا تخم مرغ تو سینی 30*40 که سینی استانداره بهتر باشه.

اندازه هام برای هر تخم مرغ مشخصه که چندگرمه.

موادلازم:

تخم مرغ خنک: 5 عدد

آردسفیدشیرینی پزی : 100 گرم

آردذرت  (گفته بودن سفید رنگه. آردذرت خودش زرد رنگه. منم از نشاسته ی ذرت که سفیده و خرچ خرچ میکنه استفاده کردم!): 25 گرم

بکینگ پودر:‌1/4 ق چ

پودرقند:125 گرم ( 50 گرم جدا وزن میکنیم . 75 گرم جدا)

نمک : 1 پنس

وانیل: کمی

تهیه:

من همه رو که داشتم وزن میکردم الکم میکردم که سنگینیشون باعث نشه بیشتر وزن بشن.

کف قالب کاغذ میندازیم چرب میکنیم. آرد و نشاسته ی ذرتو بکینگ پودرو نمکو سه بار الک میکنیم.فرو رو 200 داغ میکنیم.تخم مرغا رو از یخچال در میاریم.

سفیده و زرده رو جدا میکنیم. سفیده رو با 75 گرم پودرقند انقدر میزنیم تا دیگه از ظرف برنگرده.میذاریم تو یخچال.

وانیلو رو زرده میپاشیم. 50گرم پودرقندو بهش اضافه میکنیم و انقد میزنیم تا سفید شه.

سفیده رو آروم با لیسکی کفگیری چیزی به زرده اضافه میکنیم و به صورت دورانی هم میزنیم تا مخلوط شن. مخلوط آردو تو دو سه مرحله بهش اضافه و هربار به صورت دورانی مخلوط میکنیم.

مایه ی آماده شده رو تو سینی با پالت یا همون کفگیر یک نواخت پهن میکنیم. با حوصله انجام میدیم چون ممکنه کاغذ زیرش در بره.(پالت من گم شده امیدوارم تو این خونه تکونی پیدا بشه!!!!پوزخند)

سینی رو میکوبیم رو میز تا حبابا از بین برن. سینی رو فقط و فقط 12 دیقه میذاریم تو فر. چون فر کاملا" داغه.

از فر که خارج کردیم خنکش میکنیم. فقط مراقب باشیم که نشکونیمش! نگران خشک شدنشم نباشین چون قراره ترش کنیم!

خب بریم سراغ خامه کشی!

موادلازم:

خامه ی قنادی فرم گرفته

آب آناناس یا هر آبمیوه ی دلخواه دیگه

پالت(من از یه چاقوی بلند و پهن استفاده کردم)

چاقو برقی یا چاقوی اره ای بلند (از همینا که رو سرویسای چاقو هست. من از چاقوی لیزری معمولی استفاده کردم)

سفره ی یکبار مصرف! این ضروریه!!! (من از کیسه زباله استفاده کردم که ازوسط پاره ش کردم)

خط کش

آب جوش

من اینبار چون خامه ی سروین نداشت مجبورشدم از این بگیرم. نیم کیلو 5 تومن. سروین به صرفه تره بنظرم! چون اون یه کیلوش 7 تومنه. از نظر مزه م تقریبا" در یه حد هستن.

خب اولش سفره رو پهن میکنیم. نون شیرینی رو رو یه سطح صاف  میذاریم. من از پشت همون قالبم استفاده کردم. قیف و ماسوره و خامه و آب کمپوت و چاقو و خط کش رو میذاریم کنار دستمون. و یه چنتا دستمال کاغذی.

خیلی با احتیاط اون قسمتایی که قهوه ای و خشک شدنو بریدم. سعی میکنیم دور ریزمون کم باشه.

با آب کمپوت کل نون رو خیس کردم با قلمو.

با خط کش اندازه زدمو مساوی نون روبریدم از وسط خیلی با احتیاط.

نصف نون رو خامه مالیدم. باید نیم سانت خامه مون ارتفاع داشته باشه. من کمتر استفاده کردم. بالاخره خونگی به خامه ی کمشه دیگه!

نون بعدی رو آروم از کاغذ جداکردم و پهن کردم رو نون خامه ای. باید قسمت کمپوتی شده رو خامه بشینه.

با احتیاط جوری که نشکنه کاغذ زیر نون پائینی رو هم میکنیم . من گذاشتمش پشت یه سینی کوچیکتر که خامه مالیش و برش راحتترباشه.

حالا دوباره رو همون نون بازم خامه میمالیم. ارتفاعش دست خودمونه. ولی نباید خیلی نازک باشه.

من چون خامه رو خوب صاف نکردم با چنگال روش طرح انداختم. بنظرم بهترم شد! چون زیر تزئین یه حالت مواجیم هست.صاف نشدن خامه م کلا" گم میشه. میذاریم تو فریزر حدود نیم ساعت. نباید یخ بزنه فقط خامه خودشو بگیره.

حالا وقت اصل کار یعنی برش هست! تمام زحمتمون همینجاست که به  بار میشینه! برشها باید به صورت رفت و برگشت باشه نه که فشار بیاریم. باید مثل اره کار کنیم با چاقومون. خیلی با احتیاط. من با چاقوی لیزری کارکردم که برشام نسبت به چاقوم خیلی تمیز در اومد.دیگه ببین اره ای بود چی میشد!جالب بودجالب بود

من برشام 5*4 بود. میتونیم برش 3*3 یا 4*4 یا 5*5 بزنیم. باید با توجه به سایز کل نون برشارو بزنیم. یذره ضربو تقسیم میخواد!

برای برش چاقورو میزنیم تو آبجوش با دستمال خشک میکنیم و برش میزنیم. تو هربرش این کار رو تکرار میکنیم.

برشارو که زدیم و تزئینمونم انجام دادیم و تو کپسول گذاشتیم سفره رو که حسابی آشغالی شده جمع میکنیم و میره تو سطل آشغال! هیجام کثیف نشده!

شیرینیا تو کپسول جلوه ی بهتری پیدا میکنن. عیبشون گم میشه!

یه روز قبل درست شه بهتره. چون هرچی تو یحچال بیشتر بمونه نونش نرمتر میشه و خوشمزه تر.

موزیا مزه شون معرکه بوددهنم آب افتاد

من 30 تا شیرینی داشتم با این دستور و این سایز برش

 






تاریخ : یکشنبه 92/12/4 | 3:19 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار