سفارش تبلیغ
صبا ویژن

من اومدم!!!!!!!!!!!!!!!!! امتحانام امروز تموم شددددد.

 

 

این هویج پلو هویج پلوی اصیل نیست که توش شکر داره یه هویج پلوی ساده ست ولی خوشمزه! و فوری!

موادلازم:

پیاز :1 عدد کوچولو

هویج رنده شده: 2 عدد متوسط

مرغ پخته و خرد شده (من مخلوط استفاده کردم): 1 فنجان

زرشک: 2 ق غ

آب مرغ غلیظ:‌ 2 ق غ

زعفران

آبلیمو: نصف ق م

رنده ی پوست پرتقال( برای عطر خوشش استفاده میکنیم یذره . زیادیش موقع دم کشیدن برنج تلخش میکنه)

نمک فلفل زردچوبه برگ بو

تهیه:

مرغو با نمک و کمی زردچوبه و آب و یه برگ بو گذاشتم بپزه و 2 قاشق از آبش بمونه.آبشو صاف کردم و مرغارو خرد کردم. کمی درشت باشه بهتره.

زرشک رو تو آب ولرم خیس کردم یه ربع. نرم که شدن آبکش کردم.

پیاز  رو خلال کردمو تفت دادم با نمک تا سبک شه ولی پیاز داغ نشه. هویج رنده شده رو هم اضافه کردم. و تفت دادم تا آبشو از دست بده.

مرغ رو هم اضافه کردم بهش و یه تفت دادم. زرشک رو هم اضافه کردم. نمیخوایم زرشک زیاد تفت بخوره یذره پف کنه خوبه.

زعفرون رو تو آب مرغ حل کردم و با آبلیمو به مواد اضافه کردم. رنده ی پوست پرتقالم اضافه کردم. مخلوطشون کردمو  شعله رو خاموش کردم.

ته دیگ گذاشتمو با برنج آبکش شده لابه لا دادمو دم کردم.

 






تاریخ : چهارشنبه 92/11/9 | 3:40 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار