سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیک خوشمزه ایه به شرطی که کاکائو رو روش بدیم دیگه معرکه میشه!

من نصف مقدار درست کردم که چون کیک خوبیه دستور اصلی رو مینویسم. منم امتحانی درست کردم!

موادلازم:

تخم مرغ: 2 عدد

شیر: 1/3 پیمانه

روغن مایع:1/3 پ

شکر: 2/3 پ

آرد: 1 پ سرخالی

پودر کاکائو: 1 ق م

نسکافه: 1 ق چ

بکینگ پودر: 1 ق چ

وانیل: نوک ق چ

شکلات تخته ای برای روی کیک(که من همیشه مارک دریم استفاده میکنم و یذره م روغن مایع ریختم برای روون کردنش)

تهیه:

آردو با بکینگ پودرو نمک و پودرکاکائو که الک کردیم همه رو مخلوط میکنیم. نسکافه رو با شیر خنک مخلوط میکنیم.قالبو چربو آرد پاشی میکنیم.

فرو رو 180 گرم میکنیم.

تخم مرغو با وانیلو شکر میزنیم تا کشدار شه کاملا". روغن مایع رو هم اضافه میکنیم تا مخلوط شن.همزنو خاموش میکنیم.

مخلوط آردی رو که داشتیم نصفشو میریزیم با لیسک یا قاشق چوبی مخلوط میکنیم. نصف از شیرو میریزیم.دوباره آرد و دوباره شیر. میریزیم تو قالب میره تو فر.

حدود 30 دیقه . من تو قالب دیواره بلند درست کردم که خب مدت زیادی میبره. اما اصلش تو قالب مستطیل 15 سانتیه.همون 30 دیقه.

 

 اینم کیک کوچولوی من!






تاریخ : سه شنبه 92/9/19 | 4:9 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار