سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یه فلافل خوشمزهههههههههههه خونگییییییی، مزه مثل بیرونیا! با فرمول خودم!

به لطف این برف امروز دانشگاه تعطیل شده فرصت خوبیه برا پست این فلافل خوشمزه!

قبلا" هم پست فلافلی داشتیم اما این از اون بهتره! مثل بیرونیاست. دقیق مثل دستور پیش برین نه فلافلتون وا میره نه خشک میشه نه خام میمونه نه بوی نخود میده.

پوسته ی تردو کرانچی داره و داخلش نرممممممم. خط به خطش نکته ست ها!!!نکته بین

موادلازم:

نخود خام: 1 لیوان

پودرسیر: 1 ق چ

زیره ی سبز نکوبیده: نصف ق چ

گوجه: 1 عدد متوسط رو به کوچولو

سیب زمینی خام: 1 عدد متوسط رو به کوچولو

پودر سوخاری : 1 ق غ سرپر

آب سرد: 3 ق غ

پیاز: 2 عدد کوچولو

 بکینگ پودر: 1 ق چ سرخالی

نمک

فلفل قرمز(تندیش بستگی به خودمون داره. من فلفلارو خودم خشک کردم و بازیره کوبیدمشون)

(تو عکس آردسفید میبینین که خب لازم نشد  اضافه کنم چون واقعا" خمیر عالی بدست اومد که نیاز نبود آرد بریزم. )

تهیه:

*نخود رو از 2 روز قبل خیس میکنیم تا خوب بوش بره و نفخشم گرفته بشه. آبشم درطول روز چند بار عوض میکنیم.

بعد میشوریم میذاریم کنار تا آبش بره.

*با پوست گوجه یه گل درست کردم و گوشتشم نگه داشتم برا داخل فلافل! گلم گذاشتم تو یخچال! سیب زمینی و پیازم پوست گرفتم چنتا قاچ کردم گذاشتم کنار دستم.

*حتما" حتما" برای اینکه فلافل خوبی داشته باشیم باید از چرخ گوشت ردش کنیم. شستن و تمیز کردنشم کاری نداره بخدا!(من خودم همیشه این ذهنیت شستن مکافاتشو داشتم! اما دیدم کاری نداره!!!)

نخود رو یه بار که چرخ کردیم تو یه ظرف جداگونه میذاریم کنار. یه ظرف دیگه میاریم که بزرگ باشه ولی تو یخچال بشه جاش داد!

*یه مقدار از نخود چرخ شده رو با آب و پودر سوخاریو گوجه و پیاز و سیب زمینی به نوبت چرخ میکنیم. زیره ی کوبیده با فلفل قرمزم میریزیم توش تا چرخ شه.

*گوجه رو حتما" وسطا بندازین تو چرخ گوشت چون آخر سر خیلی افتضاح از توش در میاد!!!!اینجوری تو چرخ گوشتم گیر نمیکنه.

*وقتی یه خمیر خیلیییییی خوب و نرم و منسجم  بدست اومد پودرسیر و بکینگ پودرو نمکو  بهش اضافه میکنیم.مخلوط میکنیم و روش سلفون میکشیم و میذاریم تو یخچال تقریبا" 10 ساعتی استراحت کنه. یه روزم بمونه خوب جواب میده فلافل ترد تر میشه.

*روغن رو تا نصف یه قابلمه ی کوچیک ریختم و گذاشتم داغ شه. تستش با یه قاشق چوبیه که بذاریم توش اگه دورش حباب زد یعنی روغن داغ شده.

بهتره قرصای فلافل رو تا روغن داغ میشه و موقع سرخ کردن درست کنیم بذاریم کنار دستمون.

*یکی دوتای اول چون روغن زیاده خوب سرخ میشه و مشکلی نیست که بفهمیم سرخ شده یا نه. اما وقتی روغن کم کم داره کم میشه قرص فلافل رو که انداختیم تو روغن صبر میکنیم. وقتی دیدیم روی فلافل مثل کیک داره پف میکنه یعنی سرخ شده اونورش و باید برگردونیم. البته اگه دوسداریم اینجوری طلائی و خوشرنگ باشه. وگرنه برشته دوسداشته باشیم میذاریم بمونه یذره دیگه که خب مزه ش زیاد خوب نمیشه!

*شعله م بایدمتوسط باشه تا خوب مغز پخت بشن.

*حتما" حتما" میذاریم رو حوله تا روغن اضافیش جذب شه و سفت نشن فلافلا.

*فکر کنم همه ی نکته های یه فلافل خوب رو گفتم!

 






تاریخ : جمعه 92/9/15 | 3:49 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار