سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

اینم از وبلاگهانیه خانوم کش رفتم!!!  ماه رمضون داره تموم میشه من تازه یادم افتاده حلوا درست کنم!!!!پوزخند

یذره حلوای سنگینی بود! من نصف مقدار درست کردم اما بازم نصف میشد به نظرم بهتر بود همشم خودم تند تند خوردم که نمونه خراب شه!!!!

موادلازم:

شیر: 2 پیمانه(پیمانه مو فنجون گرفتم)

آرد سفید: 1 پ

گلاب: نصف پ

روغن مایع: نصف پ

شکر: 1پ

زعفران

هل کوبیده : 10 عدد

تهیه:

آردو الک میکنیم.

شکرو شیرو مخلوط و میذاریم بجوشه و حل شه شکر.

بعد گلاب و زعفرون و پودر هلو میریزیم و خاموش میکنیم خنک شه.

آردو تفت میدیم در حدیکه رنگش برنگرده فقط بوی خامیش از بین بره.

دوباره الکش میکنیم. میذاریم رو حرارت روغنم بهش اضافه میکنیم و بازم سرخشون میکنیم . وقتی دیدیم یه حالتیه که داره میچسبه به ته ظرف آروم آروم مخلوط شیری رو اضافه میکنیم. و تند تند هم میزنیم که حلوا خودشو بگیره و جمع کنه.

زیرشو خاموش میکنیمو میکشیم تو ظرف یا قالب میزنیم.

 

این مدل تزئین حلوارم از یه دوست روز منویی یاد گرفتم!

قالبی خوشگلتر شد! بخصوص که بذاریش تو کپسول خوشگلترم میشه!

 

 

 

 






تاریخ : چهارشنبه 92/5/16 | 3:34 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار