سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به مناسبت تموم شدن امتحاناتم به افتخارخودم کیک درست کردم!!!!پوزخندپوزخندپوزخند و صدالبته عیدهایی که در پیش داریم!

خب این کیک از اوناست که باید سالی یبار درست کرد! هم یذره پرهزینه ست هم تپل کننده! امااااااااااااااااا باید حداقل یک بار امتحانش کرد. فوق العاده خوشمزه ست اونائیم که از عاشقان شکلات نیستن دوس میدارن.

اسم این کیک غذای شیطانه! اما خب من دوسنداشتم این اسم رو کیکم باشه! آدم یه جوری میشه! از این جهت بهش میگن کیک شیطان چون کیک سیاهیه و این شکلاتای سیاهم دورشه که از دوزخ بیرون امده!!!!

همون اسم شکلاتیه شکلاتی بهتره براش!

یذره وقت گیره دیگه داشتم میمردم تزئین بهتری نشد انجام بدم!

من تغییرایی  تو دستور دادم که خب به اندازه بود!

موادلازم:

کره ی نرم شده : 75 گرم (من مخلوط مارگارین و کره ی حیوانی استفاده کردم)

پودر کاکائو:25 گرم

آبجوش: نصف پیمانه(لیوان دسته دار فرانسه)

شیرداغ: 1/3 پ

آرد:110 گرم (3 بار الک شده)

تخم مرغ: 2 عدد (یکی کوچیک یکی بزرگ که روهم شدن 118 گرم)

شکر:150 گرم

جوش شیرین: 1 ق چ (من هیچوقت تو دستورام از جوش شیرین استفاده نمیکنم اما خب سالی یبار مهم نیست!)

نمک: 1 پنس

وانیل: نوک ق چ

 

 

مواد کرم:

شکلاتا تو عکس مشخصه که از چی و چه اندازه ای استفاده کردم

شکلات تلخ

شکلات سفید فندقی

شکلات تیوپی (میشه از هر نوع شکلات صبحانه ایم استفاده کرد)

خامه ی صبحانه :نصف بسته

شکلات برای تزئین(اون قرمزه)

تهیه:

آردو نمک و جوش شیرینو باهم مخلوط میکنیم.

شیرو آبجوشو مخلوط و پودر کاکائو رو بهش اضافه کرده مخلوط میکنیم.میذاریم کنار خنک شه.

کره رو میزنیم 2 دیقه. بعد شکرو بهش اضافه میکنیم. و میزنیم 5 دیقه.

تخم مرغارو یکی یکی اضافه میکنیم و هربار خوب میزنیم.وانیلم میریزیم.

حالا 1/3 ازآرد + نصف مخلوط کاکائو + 1/3 دیگه آردو میریزیمو مخلوط میکنیم.

حالا بقیه ی آردو بقیه ی مخلوط کاکائو رو اضافه میکنیم. و هم میزنیم.

فرو روشن میکنیم. رو 180

دوتا قالب رو چرب و کاغذ روغنی میندازیم(گرد 20 سانت). کاغذم چرب میکنیم و پودر کاکائو به دیواره ها و کف میپاشیم. اضافیشم میتکونیم.

(من قالب هم اندازه نداشتم اما دو تا قابلمه ی چدن که تقریبا هم اندازه هستنو استفاده کردم.)

مایه رو نصف نصف میریزیم تو قالبا رو میره تو فر به مدت نیم ساعت.

بعدم که از فر درآوردیم تو قالب که خنک شد کمی، در میاریم کاغذ روغنی رو ازش جدا میکنیم و میذاریم رو یه صفحه ی مشبک تا خنک شه.

تو فاصله ای که کیک تو فره میریم تزئین کیکو انجام بدیم!که خب تو شکل معلومه. لوله که کردیم میذاریم تو فریزر حدود 45 دیقه تا یه ساعت.

تو فرصتی که برای خنک کردن کیک داریم میریم کرمشو درست کنیم که باز اینم تو عکس معلومه!

کیک که خنک شد کرمم خنک شد میدیم رو کیک و اطرافشم کرمی میکنیم چون قراره اون شکلاتی که تو فریزه رو دورش بچسبونیم.

کیک که آماده شد اون شکلاتو از تو فریزر در میاریمو لولشو باز میکنیم!!! خودش شکسته شکسته میشه که سریع درازا رو میچسبونیم اطراف کیک و خورده هارو میدیم روی کیک.

اینم از بافت کیک که فوق العاده نرم و اسفنجیه

 

 

 

 






تاریخ : سه شنبه 92/3/21 | 3:22 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار