سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینم اولین قیمه ی من!یه بادمجون کوچولوام توش انداختم که شد قیمه بادمجون!

امروز هوس قیمه ی نذری کرده بودم خودم دست بکارشدم! یه قیمه ی کوچولو واسه من و سپیده! البته دارچینشو زیاد ریختم رنگش تیره شد!

چوب دارچینامونو پیدانکردم دیگه دارچین پودری رو زیاد ریختم!

موادلازم:

لپه: 1 مشت!

گوشت چرخ کرده: دلخواه

بادمجون: 1 عدد کوچولو

گلاب: 2 ق غ

زعفران:هرچی بیشتر خوشمزه تر!

لیموعمانی: 1 عدد

هل کوبیده: 3 عدد

دارچین,نمک ,فلفل سیاه

رب: نصف ق غ

پیاز کوچولو رو به متوسط: 1 عدد

آبجوش: 1 لیوان

سیب زمینی:1عدد

تهیه:

لپه رو خیس کردم گذاشتم کنار.بادمجونم پوست گرفتم چهارقاچ کردم و روش نمک پاشیدم گذاشتم کنار تا آب سیاهش خارج شه.

گوشتو گذاشتم با یه پیاز فسقلی و نمک و فلفل بپزه بایه لیوان آب.(فقط اون بوی زخمش گرفته بشه )

 حدودنصف لیوان آب گوشت میذاریم بمونه.

پیازو خلالی کردم تو روغن و نمک و زردچوبه سرخش کردم.حالا گوشتم ریختم توش و یه تفت دادم.رب و فلفل سیاه و دارچینم ریختم و تفت دادم. لپه ی خیس خوردمم آبکش کردم و به مواد اضافه کردم و باز تفت دادم.

حالا این موادو ریختم تو یه قابلمه وآب گوشت و آب جوشم ریختم روش و گذاشتم رو حرارت کم بمونه و جابیفته.

بادمجونارو شستم گذاشتم کنار آبش بره!

سیب زمینیم خلال  و سرخ کردم.

بادمجونارم تو همون روغن باقی مونده از سیب زمینی سرخ کردم. و گذاشتم کنار.

وسطای پخت هلم ریختم توش.

وسطای دیگه م !!! یه لیمو عمانی رو نصف کردم تخم و اون پوست نازکشو درآوردمو انداختم تو خورشت.بادمجونم همینطور.

بوی لیمو که بلند شد یکی از نصفه هارو در آوردم و انداختم دور که زیاد مزه ی لیمو رو نگیره.

زعفرونم ریختم توش.

آخرای پخت گلاب و یه گوجه ی قاچ شده م انداختم توش .

(برنجم تو قابلمه کوچولو دم دادم!)

 






تاریخ : دوشنبه 92/1/5 | 1:56 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار