سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشد تزئین جالبی روش انجام بدم. کلی ایده داشتم....خسته کننده تحویل سال بد موقع بود دیگه!شوخی

البته سرخ کردن یه بسته ماهیم کلی وقتمو گرفت!

ما فیله ی کوسه خریدیم و خداروشکر تیغ نداشت و مزه شم خوب بود.

سبزی پلورم با روش سپیده جون درستیدم.

موادلازم:

فیله ی کوسه: 1 بسته

پودر زعفران: نصف ق م

آبلیمو: 2 ق غ

سرکه: 1 لیوان

نمک فلفل سیاه و قرمز

پیاز خلالی شده: 1 عدد درشت

سیر خلالی شده: 2 حبه درشت

****

برنج خیس شده

سبزی(تره جعفری گشنیز شوید) : 1 پیاله (البته من کم سبزی درستیدم که همه بخورن و ادا در نیارن!!!)

روغن: کمی

تهیه:

بهتره یه دستکش نایلونی دستمون باشه!

فیله های یخ زده رو  شب قبل گذاشتم داخل مخلوط آب و سرکه(3/4 لیوان سرکه+1لیوان آب) . میذاریم کنار تا یخش باز شه.

حالا زعفران و آبلیمو و بقیه ی سرکه رو ریختم تو یه ظرف گشاد و جادار تا زعفرون رنگ باز کنه.

یخ فیله ها که باز شد همه ی فیله هارو دونه دونه تو اون محلول پشت و رو کردم گذاشتم کنار.همه ی فیله ها که آغشته شدن سه تا سه تا چیدم تو همون ظرف گشاد.که توش یکم از اون محلول مونده. (لایه لایه)

یه لایه ماهی نمک فلفلا روش پاشیدم یه لایه پیاز و چنتا سیر دوباره ماهی و ....

لایه ی آخرو پیاز ریختم.

حالا با یه سلفون ظرفو پوشوندم و گذاشتم تا ظهر فردا موند تو یخچال.

فرداش ماهیارو از تو اون مواد مارینه در آوردم  پیازو سیرا رو ازش جدا کردم.رفتم تراس و رو پیک نیک تو تابه روغن ریختم و سرخشون کردم.

شدید روغن میپاشید پس هوای آزاد بهترین گزینه ست!بوشم نمیاد تو خونه.

حالا اون وسطا برنجو میذاریم بجوشه با آبو روغن  برنج که کمی نرم شد سبزی رو توش ریختمو گذاشتم یه 5 دیقه ایم با اون بجوشه. بعدم آبکش و دم!






تاریخ : شنبه 92/1/3 | 2:10 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار