سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبلا" یدونه پست کرده بودم. این بهتره!

چه عجب مامانمو سپیده دوسداشتن!

قابلمه ی فسقلیم که قربونش برمو خریدم واسه غذاهایی که خودم دوسدارمو یه نفره قراره بخورم توش بپزم!

توعکس میبینین یکی کوچیکه یکی بزرگ. بزرگه 3 فنجون برنج خیس بود با 6 تا قاشق سرپر ماست . من اندازه ی کوچیکه رو میدم.

موادلازم:

مرغ:اندازه ش بستگی به خودمون داره!

نمک فلفل سیاه و قرمز

پیازکوچولو +1 حبه سیر تازه

*

برنج خیس شده: 1 فنجان

پودر زعفران

محلول زعفران

ماست: 3 ق غ سرخالی

*

هویج: 1عدد درشت

پیاز داغ:2 ق غ

زردچوبه نمک

زرشک: 1 ق غ

تهیه:

مرغ تکه تکه شده رو با نمک و فلفل سیاه و قرمز مزه دارکردم. تقریبا" نیم ساعت. بعد با پیازو سیر و وخیلی کم زردچوبه گذاشتم بپزه. آخر سر حدود یه فنجون آبشو نیاز داریم پس نباید آبش کشیده بشه.

پیاز داغو با هویج رنده شده گذاشتم سرخ بشن. سرخ که شد 2ملاقه از آب مرغو ریختم روش تا قشنگ بپزن.

زرشکم که خیس کرده بودمو شستمو یه تفت کوچولو دادم. بعد 1 ملاقه از آب مرغ ریختم توش اونم بپزه. ریختم رو هویج و گذاشتم کنار.

برنجو دو قسمت کردم. تودوتا قابلمه ریختم. تویکیش کمی محلول زعفرون ریختم تا رنگ زردبگیره. آب ونمک و خیلی کم روغنم ریختم روشون و گذاشتم بجوشن و کته بشن.

حالا ماست و پودر زعفرونو با هم مخلوط کردم.قابلمه مو چرب کردم با روغن کم. دیواره هاشم چرب کردم.

برنج زردم که کته شد ریختم تواون ظرف ماستی. مخلوط که شدن نصفشو ریختم تو قابلمه و با پشت قاشق صاف و منسجم  کردم.

به بقیه ی برنج ماستیم مرغو اضافه و مخلوط کردم. اونم ریختم رو لایه ی قبل و باز منسجم کردم.

حالا مخلوط هویج و زرشکم ریختم روش.

برنج سفیدمم که کته شده بودو ریختم رو بقیه ی موادو باز منسجم کردم.

گذاشتم رو شعله پخش کن و روشعله ی کوچولو و حرارت کم.

چندقاشقم آب مرغ از اطراف ریختم روش.

(قابلمه بزرگه رو شعله ی بزرگ بود زیاد برشته شده! رو بزرگه چون یادم رفته بود توبرنجش روغن بریزم کمی کره گذاشتم روش)

حدود 1 ساعت رو گاز میمونه. بعداز این  مدت قابلمه رو تکون میدیم اگه دیدیم برنج از قابلمه جدامیشه که هیچ برمیگردونیم تو ظرف. جدانشد میذاریم تو آب سرد و بعد برمیگردونیم تو ظرفمون!

کارش زیاده ولی نتیجه خوبه!

میتونیم همه ی برنجو زرد کنیم چون آخر سر که دم میکشه رنگ زردشو به همه ی برنج میده!

 

 






تاریخ : پنج شنبه 91/12/24 | 3:2 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار