سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این کاپ کیک خوشمزه رو تو وبلاگ قنادباشی جونم دیدم. واااااااااااااااای که چه خوشمزه و عالییییی بود. یعنی هرکی نخوره یه کلاه گندهههههههه سرش رفته!

یه پیشنهاد عالی برای یلداست.

بازم بسیار بسیار تشکر از قنادباشی جونننننننننن.البته من یه تغییراتی توش دادم!

موادلازم:

آرد:3/4 لیوان

بکینگ پودر : 2 ق چ سرپر

پودر دارچین: نصف ق چ

پودر زنجبیل: نوک ق چ

میخک : 1 عدد پودر شده (ندارین نزنین ولی خوش عطرش میکنه)

کره: 1/4 یه کره ی 50 گرمی

روغن: 5 ق غ

شکر: نصف پیمانه

تخم مرغ: 1 عدد

پوره ی کدو حلوایی: نصف لیوان

تهیه:

اول کدو حلوایی رو با آب کم گذاشتم پخت. آبش که کشیده شد باز یذره آب داشت . لهش کردم کمی رو حرارت تفت دادم تا آبش کشیده شه.

فرو رو 180گرم کردم.من قالب مافین ندارم تو قالب کیک یزدی ریختم. اونارم آماده کردمو توشون کپسول انداختم گذاشتم کنار.

کره و شکر و روغن و زدم تا رنگشون کرمی شد.تخم مرغم اضافه کردمو باز با همزن زدم

.آردو بکینگ پودر و ادویه هارم اضافه کردم باهم ترکیب کردم.

اول آرد ریختم با قاشق هم زدم بعد پوره باز هم زدم..... و به همین ترتیب. باآرد شروع میکنیم با آردم تموم.

موادم که تموم شد با همزن یه دور دیگه زدم. نباید زیاد هم بزنیم حدود یه دیقه.

حالا مایه ی کیکو میریزیم تو قالبا. تاجاییکه یه کوچولو از سر قالب خالی باشه.

آخر سر یادم افتاد از مایه عکس بگیرم! کمی سفته.اما بافت کیک فوق العادههههههههه نرمه. این کیک مایه شم بوی خوبی داره.

میذاریم تو فر.مال من حدود 20 دیقه طول کشید ولی قناد باشی جون 10 دیقه گفته بود. بهرحال بعد از ده دیقه سربزنید. در فرم کامل باز نکنید موقع چک کردن که هوا زیاد رد و بدل نشه و پف کیک بخوابه.

اینم بافت کیک

*** کره باید به دمای محیط رسیده باشه.

*** آردو سه بار الک کنین.

*** میشه به جای روغن مایعفقط از کره استفاده کرد که میشه تقریبا" 25 گرم.

11 تا کیک بهم داد!






تاریخ : چهارشنبه 91/9/29 | 6:20 صبح | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار