سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینم اولین ترشیه من! بسیور خوشمزه!

من اولین ترشیم بود کم درست کردم .

موادلازم:

بادمجان قلمی متوسط : 4 عدد

هویج خردشده: 1 عدد متوسط

سیر له شده : 6 حبه (میشه زیادشم کرد.من بخاطر بوش کم ریختم!)

جعفری خرد شده: 4 ق غ

نعناع خشک : 1ق غ

سرکه ی قرمز: 3 فنجان

آبغوره: 1.5فنجان

آب ولرم: 1 فنجان

نمک : 2 ق غ

تهیه:

بادمجونای تیره انتخاب میکنیم. میشوریم کلاهشو میگیریم. ویه چاک میدیم. البته نباید به ته برسه.

تویه قابلمه بادمجونارو میچینیم و روش آب و یه قاشق نمک میریزیم تا یه 5 دیقه ای بجوشه و نرم شه ولی وا نره!

آبکشش میکنیم و چندساعت میذاریم به حال خودش تا آبش خارج شه وگرنه کپک میزنه.

هویج و سبزیم باید کاملا خشک باشه.

هویج و سبزی و سیرونصف قاشق نعناخشک و بقیه ی نمک رو اضافه میکنیم و مخلوط!

از موادمون داخل بادمجونا میریزیم و فشرده ش میکنیم و سر بادمجونو میبندیم.

بادمجونارو میچینیم تو شیشه به صورت عمودی

اون نصف نعنارم میریزیم روش. سرکه+آبغوره+آب ولرم رو هم به ترتیب میریزیم روش.(البته این مقدار با توجه به ظرفیت شیشه ست!)

درشو میذاریم و حدود 2 هفته بعد میرسه!

(البته من طاقت نیاوردم امروز که یه  هفته ش بود دوتاشو آوردم خوردیم!پوزخندشوخی)

 

 

 






تاریخ : پنج شنبه 91/8/18 | 3:8 عصر | نویسنده : سحر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • آماربار